Skip to main content

Żaglowe

Dufour 410

Kategoria: Żaglowe
Producent: Dufour [jednostki]
Dodany przez: Super User

Dufour buduje jachty już od 50 lat i w jego konstrukcjach zawsze była akcentowana przestrzeń, komfort i praktyczność. Od chwili wejścia do zespołu Włocha Umberto Felci, również prędkość odgrywa ważną rolę.

Nowy Dufour Grand Large 410 zastępuje wcześniejszy 405, ale jest to nowy jacht z zupełnie innym kadłubem i pokładem. Nadbudówka jest niska i elegancka, a jej delikatny wznios pokładu i pionowy dziob nadają jachtowi atrakcyjną, współczesną stylistykę. Jacht może się podobać nawet dla tradycjonalistów.

Najbardziej zauważalne zmiany w porównaniu z poprzednimi modelami to załamanie kadłuba, biegnące od śródokręcia do pawęży, szeroka rufa, maszt przesunięty wyraźnie do przodu i obniżony bom. Zmiany te zwiększają powierzchnie żagli, nieco obniżają środek siły aerodynamicznej i umożliwiają załodze chowanie grota do kiszeni z pokładu bez wchodzenia na nadbudówkę.

Jacht ma 9 / 10 ułamkowy takielunek, z masztem na nadbudówce i dwa achtersztagi. Solidny stół w kokpicie mieści konsolę z ploterem. Kokpit jest przestronny, półpokłady szerokie, platforma rufowa duża. Dla zwiększenia ilości miejsca w mesie stol nawigacyjny  łatwo jest zmieniany w wygodna kanapę.
Przy  12 do 15-węzłach wiatru, pod jedynie listwowanym grotem, jacht osiąga 7 węzłów.  Projektant, Umbero Felci, z pewnością wie, jak stworzyć szybki kadłub. Można to także zauważyć przy żegludze pod silnikiem, kiedy jacht osiąga ponad sześć węzłów przy 2000 obrotach.
Przy 16 węzłach wiatru na bejdewindzie z genuą jacht płynie z prędkością ok 8 węzłów przekraczając tę prędkość w szkwałach. Przy półwietrze Dufour Grand 410 żegluje z prędkością 9 węzłów. Przy przechyle powyżej linii załamania kadłuba  jacht ma tendencję do wyraźnego ostrzenia.
Dufour 410 jest jachtem, który powinien być racjonalnie prowadzony i przy 15 węzłach wiatru, przy żegludze z dziećmi wskazany jest pierwszy ref. Przy wietrze od rufy warto dodać wskazany genaker, aby osiągać 9 węzłów.
Rzecz, która wyróżnia jacht to jego prostota, elegancja i ergonoma. Nie ma na nim skomplikowanych gadżetów, a jedynie podstawowe, dobrze zaprojektowane wyposażenie.

D/LWL 177
Długość (m) 12.35
Ilość koi 6
Ilość kabin 3
Łazienki 2
Powierzchnia ożaglowania (mkw) 802
S/D 18.88
Silnik (KM) 40
Szerokość (m) 4.2
Wyporność (kg) 8940
Zanurzenie (m) 2.1
Zbiornik paliwa (l) 200
Zbiornik wody (l) 380