Dufour 405 uzupełnia znaną linię jachtów Grand Large. . Ideą projektu było zmaksymalizowanie długości wodnicy i stworzenie dużego wnętrza. W konsekwencji jacht ma prawie pionowy dziób i delikatnie odwrócony kształt pawęży rufy.
Szoty grota zamontowane są na kabinie nadbudówki, genui w kokpicie. Jacht ma podwójne koła sterowe. Pod podłoga kokpitu pomiędzy kołami sterowymi znajduje się tratwa ratunkowa. Pawęż jest odchylana tworząc dużą, użyteczną platformę . Swoje zalety mają podwójne zewnętrzne baksztagi mimo konieczności zastosowania dwóch podwięzi. W konsoli sterowej zintegrowanej ze stołem kokpitowym znajduje się plotter Raymarine i cały zestaw wskaźników. Duże partie pokładu, kokpitu, platformy rufowej zrębnicy jachtu są wyłożone twardym drewnem iroko.
Dufour 405 oferuje przemyślane wnętrze, funkcjonalne podczas żeglugi lub na kotwicy. Jacht jest zabudowany w drewnie Moabi imitującej mahoń, o atrakcyjnym i tradycyjnym wyglądzie. Podobny kolor ma podłoga ze sklejki Moabi. Sufit i ściany są wyłożone białymi panelami rozjaśniającymi mesę i kabiny. Jacht jest dobrze wentylowany dzięki 7 lukom i dużej ilości okien. Łatwy jest dostęp do systemów instalacji i silnika.
W bejdewindzie przy 6-8 węzłów prędkości wiatru jacht żegluje z prędkością 5.5 do 5,9 węzłów i przy 10-12 węzłów wiatru z prędkością 7 węzłów. Zwroty wykonuje w zakresie 85 stopni. Przy pozornym wietrze około 150 stopni Dufour 405 żegluje łatwo 7 węzłów przy 10–12 prędkości wiatru Pod silnikiem o napędzie sail drive ze stałą dwułopatową śrubą jacht płynie z prędkością 7.3 węzłów przy 2400 obrotach i 7.6 węzłów przy 2800 obrotach.
Żegluga Dufour 405 stanowi przyjemność także dla żeglarzy z regatową żyłką. Sterowanie jest łatwe, jacht żagluje ostro na wiatr, łatwo i ciasno kręci zwroty.