Informacje o wyborze akwenu, przygotowaniu załogi, skipperze, ubezpieczeniu, dziecku w załodze, ekwipunku, transferze do mariny, 
„Crew list”, pomocach nawigacyjnych na jachcie, parkingach w marinach ...

 

Akwen i termin

Załogom zaczynającym przygodę z południem odpowiedni będzie każdy akwen poza Cykladami w lipcu i sierpniu, szczególnie na mniejszym jachcie, natomiast początkującym skipperom polecamy Chorwację, Morze Jońskie, Zatokę Sarońską i Argolidzką, Sporady.

Załoga

Wskazane jest, aby w załodze znajdowała się druga osoba oprócz skippera, która żeglowała już na jachcie, nawet jeżeli nie wymagają tego przepisy armatora. Zwiększa to bezpieczeństwo rejsu i daje większy komfort przy manewrach.
Każdy uczestnik rejsu powinien być poinformowany o podstawowych sprawach związanych z rejsem; jak wygląda dzień na morskim jachcie, jakie atrakcje turystyczne są w planie rejsu, jak ważne jest, aby na rejs przyjechać z pozytywnym nastawieniem.

Skipper

Załoga pokrywa generalnie koszty skippera, jego przejazd i wyżywienie. Nie partycypuje on też w kosztach marin. Często załoga płaci również skipperowi kieszonkowe, którego wysokość zależy od wielu czynników: charakteru rejsu, składu załogi, wielkości jachtu, etc. Skipper może mieć osobną kabinę lub miejsce w mesie. Przed rejsem sprawy te należy jednoznacznie ustalić, aby uniknąć później potencjalnych konfliktów.

Dziecko w załodze
Armatorzy traktują dziecko jako osobę w odniesieniu do przepisów o mówiących o maksymalnej liczbie osób na jachcie. Niektóre firmy udzielają dodatkowego 5 - 10% rabatu w przypadku czarteru jachtu przez rodzinę lub jeżeli w załodze jest rodzina z dziećmi.

Ubezpieczenie
Czarterowane jachty posiadają ubezpieczenie OC i CASCO na szkody powyżej kwoty kaucji, proponujemy, aby uczestnik rejsu ubezpieczył się w zakresie kosztów leczenia za granicą oraz od następstw nieszczęśliwych wypadków np. w firmie Warta lub Gerling.

Wcześniejszy przyjazd/późniejszy wyjazd
Armatorzy często posiadają wolne miejsca na jachtach i oferują nocleg za ustaloną opłatą lub bez. Opcjonalnym rozwiązaniem jest pobyt w hotelu. W takiej sytuacji kontaktujemy się z armatorem i proponujemy czarterującemu nocleg zastępczy na jachcie lub w hotelu.

Zwiedzanie
Jedna z osób w załodze powinna zatroszczyć się o turystyczny aspekt rejsu, zabrać ze sobą przewodnik np. z wydawnictwa Pacal, poszperać w Internecie, który jest obecnie kopalnią informacji turystycznej i przygotować plan zwiedzania. Służymy pomocą w doborze atrakcyjnej trasy i przesyłamy czarterującym niezbędne informacje.

Ekwipunek
Temat jest obszerny, w skrócie: należy zabrać sporo T-shirtów, przewiewne spodnie i koszula z długimi rękawami na pierwsze dni rejsu, kiedy opalamy się krótko, nakrycie głowy, okulary przeciwsłoneczne, sztormiak chroniący raczej od wiatru niż deszczu, miękkie obuwie na jasnej podeszwie dobre na gorący pokład, krem od słońca z mocnym filtrem, indywidualne lekarstwa (na jachcie jest apteczka z podstawowym środkami). Na jachcie jest maska, fajka i płetwy, ale zwolennikom nurkowania polecamy raczej zabranie własnej maski i fajki.

Transfer z lotniska
Jeżeli lotnisko jest dobrze skomunikowane z mariną środkami komunikacji publicznej jak np. w Barcelonie warto z nich skorzystać. Jeżeli nie pozostaje taksówka lub transfer armatora. Ten ostatni polecamy, jeżeli przylot jest w późnych godzinach i chcemy mieć gwarancję szybkiego trafienia na jacht. Transfer armatora jest płatny.

„Crew list”
Crew list jest to lista załogi. Przed rejsem czarterujący przesyła armatorowi za naszym pośrednictwem dane do listy załogi: imię i nazwisko, data i miejsce urodzenia, adres, nr paszportu/dowodu, oraz numer patentu skippera. Na podstawie tych danych armator wystawia którą należy mieć na jacie podczas rejsu.

Pomoce nawigacyjne
Na jachcie znajdują się komplet pomocy nawigacyjnych niezbędny do żeglugi na danym akwenie: locje, mapy, spis świateł, etc.

Parkingi w marinach
Przy marinach znajdują się parkingi na których za opłatą z na zostawić samochód.
Nie spotkaliśmy się z przypadkami kradzieży samochodów z parkingu w marinie.