Jacht: Sun Odyssey 49
trasa: marina w Volos - Volos
termin: 29.06. - 13.07. 2013

Trasa: start z mariny w Volos. Odwiedzaliśmy Trikeri, Skhiatos, Loutraki, Skopelos, Patitri, Nova Marina, oraz zatoki przy wyspach Skhiatos, Skopelos, Alonnisos i Peristera.

Wyspy Sporady są jednym z najlepszych regionów do rodzinnej żeglugi, w którym do tej pory żeglowałem. Na Skhiatos, Skópelos, Alonnisos można znaleźć piękne zatoczki z piaszczystymi plażami, na których można się opalać, podczas gdy jacht jest zakotwiczony w pobliżu. Plaże nie są zatłoczone w pierwszej połowie lipca, kiedy moim zdaniem jest już główny sezon. Również w miastach, które odwiedziliśmy nie ma wiele osób. Tylko Skhiatos na wyspie Skhiatos przypomina, że to jest turystyczna destynacja również dla innych turystów oprócz żeglarzy. Łatwo można znaleźć miejsce do cumowania w portach, które chce się odwiedzić, również późnym popołudniem, a postój jest bezpłatny. Na plażach, których zaletą jest ładny wygląd, można znaleźć także dobre restauracje, a niektóre z nich z basenem.

Warunki pogodowe, których doświadczyliśmy, były bardzo przyjazne, 14 słonecznych dni na 14 dni pobytu, i to, co było miłą niespodzianką, nie było tak gorąco, jak można było oczekiwać (po poznaniu przedtem innych części Grecji) około 30-32 stopni w dzień, ale 18 stopni w godzinach wieczornych, co zapewnia przyjemny relaks po gorącym dniu. Co do prędkości wiatru to mieliśmy w większości 2-3 B, najsilniejszy wiatr który spotkaliśmy to 5 B, który dał nam wspaniałą żeglugą.

Żeglowaliśmy na Sun Odyssey 49, Anax, prywatnym jachcie, bardzo dobrze wyposażonym i utrzymanym. Jacht posiada dużo lepsze wyposażenie niż można znaleźć na standardowym czarterowym jachcie, np. panele słoneczne, który dają komfort stałego naładowania baterii, laptop z dostęp do Internetu, telewizor, ponton z silnikiem łatwo opuszczany do pontonu i łatwo z niego wyciągany. Nasze dzieci w wieku 11 i 10 lat były w stanie zrobić to same. W każdej kabinie znajdują się wentylatory.

Właściciel jest przyjazny i pomocny, przy zaokrętowaniu, również podczas rejsu (jeśli zachodzi taka potrzeba) i przy wyokrętowaniu. Była to przyjemność spotkać go i jego syna. Także osoby z firmy czarterowej były bardzo pomocne. Mam nadzieję, że wkrótce będę w Grecji ponownie i moim pierwszym wyborem będą na tym samym jachcie ANAX. Moje najlepsze życzenia dla Apostolos Bletsas.