Oceanis 48 podobnie jak 41 i 45 ma kilka innowacji w porównaniu z ostatnio produkowanymi jachtami z linii Oceanis. Jacht został zaprojektowany z myślą o bardzo dobrych osiągach nautycznych I komfortowej powierzchni mieszkalnej. Kadłub jachtu posiada załamanie na linii wodnej biegnącej do przodu jachtu, co polepsza stateczność I zwiększa wnętrze jachtu. Maszt jest przesunięty na odległość 47% długości jachtu, w porównaniu z wielkością 42% spotykanej na większości jachtów. Takie umieszczenie masztu daje dobre zrównoważenie grota i genui o współczynniku pokrycia grota 108%, zastosowanej na jachcie
Szoty grota są mocowane do wysokiego łukowego wspornika. Na wsporniku można zamontować głośniki i światła do kokpitu i jest on zarazem solidnym miejscem do mocowania bimini. Odchylana, bardzo szeroka pawęż jest elektrycznie sterowana. Platforma jest na tyle duża, że umożliwia nie tylko wygodne zejście do wody, ale także opalanie czy pomieszczenie sprzętu nurkowego.
Atrakcyjnie wyglądający stół w kokpicie obudowany teakiem jest zintegrowany z konsolą sterowania i ploterem. Szoty i fal są sprowadzone do kokpitu w pobliżu stanowiska sternika, a większość z nich biegnie schowana w suficie nadbudówki.
Na jachcie można zastosować nowy system cumowania Dock & Go dzięki sterowi strumieniowemu i obracanemu napędowi sail drive, co znakomicie ułatwia manewry w porcie. Na stanowisku sternika znajduje się joystick umożliwiający obrót o 90 stopni w prawo i lewo oraz ruch do przodu i wstecz. Drzwi zejściówki są składane I wsuwane do dachu nadbudówki.
Wnętrze, podobnie jak w ostatnich jachtach Beneteau, zostało zaprojektowane przez włoską firmę Nauta i wygląda bardzo elegancko. Jacht jest bardzo dobrze oświetlone dzięki dużym oknom nadbudówki i dwóm dużym oknom w ściance kokpitu. Duży jest kambuz z licznymi schowkami. Bardzo duża ilość wyposażenia można zasztauować w bakistach pod ławkami kokpitu, pod podłogą kokpitu i w bardzo dużej dziobowej bakiście, gdzie zmieszczą się odbijacze, cumy, a nawet składane rowery.