Oceanis 46 posiada kadłub i pokład zaprojektowany przez firmę Berret-Racopeau, a wnętrze przez włoską firmę Nauta Design, studio projektujące wnętrza super jachtów. W rezultacie odczuwa się w nim duży komfort. W porównaniu z poprzednimi jachtami Oceanis posiada nowa jednostka ma więcej miejsca przeznaczonego na kabiny i łazienki.
Kadłub jest wykonany z pełnego laminatu, pokład jest przekładkowy z rdzeniem z balsy. Od wewnątrz kadłub jest wzmocniony laminatowymi profilami w miejscach przejęcia obciążeń od olinowania, kilu i steru. Jacht posiada podwójne koło sterowe, po prawej burcie znajduje się kolumna ze sterowaniem silnika i przyrządami, po lewej z przyrządami. Liny grota są sprowadzone na górę nadbudówki, genui do kokpitu.
Wysokość w kabinie wynosi1,95 m. Duża szerokość również w tylnej części kadłuba sprawia, że kabiny rufowe są także bardzo wygodne. Wentylacja i dobre oświetlenie znajdują się wysoko na liście priorytetów konstruktora. Wysokość w kabinie wynosi 2,0 m. Jacht ma zdecydowanie dużą mesę, wygodny kambuz. Całość jest wykończona w jasnych kolorach drewna. Śruba jest stała, trzyłopatowa.
Oceanis 46 jest trzecim jachtem z tej małej, podobnej do siebie rodziny jachtów Oceanis 40, 43 i 46. Konstrukcyjnie różni się od nich jednym baksztagiem zamiast dwóch, przesunięciem z osi zejściowych schodków na rufie i podwójnymi blokami grota zamiast pojedynczych. Jacht posiada zrównoważony kadłub, którego dopracowane linie oferują szybką żeglugę i dobre zachowanie na fali. Z tej grupy jachtów najszybszą jednostką jest Oceanis 43.