Jacht został zaprojektowany we współpracy z Farr Yacht Design oraz Design Unlimited, firmami o uznanej reputacji w środowisku mega jachtów. Bavaria 41C łączy w sobie bardzo dobre charakterystyki żeglugowe kadłuba Bavarii 40S racer-cruiser oraz komfort wnętrza.
Bavarii przepis na sukces to solidna konstrukcja, duże wnętrza jachtów i konkurencyjne ceny. Jachty firmy są w pewnym sensie międzynarodowym produktem, bowiem do ich wyposażenia wchodzą żagle Elvstrom z Danii, maszty i bomy Selden ze Szwecji, kabestany Harken z USA i dużo pokładowego wyposażenia z Wlk. Brytanii.
Bavaria 41 Cruiser zastępuje Bavarię 40 C wycofaną z produkcji w 2012 roku. Nowy jacht ma dłuższą linie wodne, wyższy takielunek i głębszy kil w celu polepszenia charakterystyk żeglugowych bez rezygnacji jednak z komfortu i wygody. Konstrukcja jachtu pozwala także na dłuższe rejsy po trudniejszych wodach, czego dowodem są dostawy jachtów do Australii i Nowej Zelandii i ich żegluga po ocenie.
Opinie o konstrukcji jachtów Bavarii są generalnie bardzo pozytywne poza zabudową, która wykonywana z zestawów nie osiągaj takiego stopnia wykończenia, jak jachty budowane na pojedyncze zamówienia. To mówiąc, wykończenie jachtów Bavarii jest jednak generalnie na wysokim poziomie.
Firma jest przywiązana do wykończenia w mahoniu, dla części użytkowników może to oznaczać za ciemny kolor. Bavaria 41C ma duże kabiny, dobra wentylację, duży stół nawigacyjny. Prysznic jest tylko w rufowej łazience za to jest naprawdę wygodny.
Żaglowe
Bavaria 41 C
D/LWL | 242 |
Długość całkowita (m) | 12.35 |
Długość na linii wodnej (m) | 10.75 |
Ilość koi | 7 |
Ilość kabin | 3 |
Łazienki | 1 |
Powierzchnia ożaglowania (mkw) | 822 |
S/D | 19.74 |
Silnik (KM) | Volvo 21kW/28KM |
Szerokość (m) | 3.96 |
Wyporność (kg) | 8680 |
Zanurzenie (m) | 2.05 |
Zbiornik paliwa (l) | 210 |
Zbiornik wody (l) | 210 |