Sun Odyssey 349 jest kolejnym jachtem firmy, zastępując popularny Sun Odyssey 33i.
Posiada kilka cech swoich większych poprzedników, w tym podwójne koła sterowe, podwójne stery, ostre załamanie kadłuba od śródokręcia do rufy dla zwiększenia stateczności, opcjonalny układ kabin - 2 lub 3 kabiny i opcjonalnie kil stały lub podnoszony.
Jacht nie posiada achtersztagu (achtersztag w opcji), dzięki odchyleniu salingów, czego zaletą są wygodne dwa miejsca przy kolach sterowych. un Odyssey 349 ma natomiast standardową już aktualnie duża odchylaną płytę rufową.
Kambuz w kształcie litery L jest nieduży, ale funkcjonalny, ze sporą ilością schowków. Wysokość stania jest wystarczająca, skrzydła stołu są opuszczane. Jacht ma osobny stół nawigacyjny, skierowany ku rufie.
Przy 10 węzłach wiatru i 40 stopniach wiatru pozornego jacht płynie z prędkością ok 5 węzłów, przy 11 węzłach i 60 stopniach z prędkością 6 węzłów. Pod silnikiem na płaskiej wodzie prędkość wynosi 5 węzłów. Jeanneau 349 nie oferuje opcji manewrowania 360 stopni „Dock and Go”, co zresztą przy tej wielkości jachtu nie jest konieczne.
Żaglowe
Sun Odyssey 349
D/LWL | 178 |
Długość całkowita (m) | 10.34 |
Długość na linii wodnej (m) | 9.40 |
Ilość koi | 8 |
Ilość kabin | 3 |
Łazienki | 1 |
Powierzchnia ożaglowania (mkw) | 55.32 |
S/D | 18 |
Szerokość (m) | 3.4 |
Wyporność (kg) | 5350 |
Zanurzenie (m) | 2 |
Zbiornik paliwa (l) | 130 |
Zbiornik wody (l) | 206 |