Skip to main content

Żaglowe

Harmony 42

Kategoria: Żaglowe
Producent: Harmony [jednostki]
Dodany przez: Super User

Jachty linii Harmony są szybkie, solidnie zbudowane i dobrze nadają się do czarteru i prywatnej żeglugi. Większość z nas nigdy nie słyszało o stoczni Oliver Poncin lub Harmony Yachts. Ale firma Oliver Poncin istnieje w branży od 20 lat i zajmuje się produkcją linii Harmony w stoczni o powierzchni 10.000 m² w La Rochelle, Francja. Roczna produkcja to około 300 jachtów od 31 do 52 metrów . 

Stocznia opracowała własny metodę formowania konstrukcji kadłuba, przy zastosowaniu systemu wtrysku próżniowego. Dziób i najbardziej obciążone miejsca wzmocnienie są Kevlarem. Rezultatem jest bardzo mocna konstrukcja, z gładką zewnątrz powierzchnią. Świadectwem wytrzymałości jachtu jest przyznanie mu kategorii żeglugi do 10 B przy wysokości fali 7 m. Z zewnątrz pierwszym wrażeniem prosta elegancja i znakomite wykończenie. To odczucie nie zmienia się w kabinie, dobrze wentylowanej, zdominowanej przez białe powierzchnie. 

W kabinie jest jasno i przestronnie, wysokość stanie wynosi 1,90 m. Po prawej burcie przy zejsciówce znajduje się schowek na sztormiaki ,a za nią komfortowe stanowisko nawigatora, z dużą ilością miejsca na mapy i książki. Po lewej burcie znajduje się prysznic i opadowy zbiornika o pojemności 80 litrów. Zbiornik wody ma pojemność 500 l. Stół można opuścić i zmontować wygodną podwoją koję. Dobrze zaopatrzony kambuz ma 200 l lodówkę i miejsce na zasztauowanie zapasów na dłuższy rejs. Dziobowa kabina ma swoje WC i opadowy zbiornika o pojemności 80 litrów. Pod pokładem jest dużo miejsca do życia towarzyskiego, kiedy pogoda jest kiepska. Pomaga w tym dobrej jakości system dźwięku. 

Pokład jest równie czysty i praktyczny, a wszystko jest starannie rozplanowane. W kokpicie jest miejsce dla ośmiu do 10 osób. Koło sterowe ze stali nierdzewnej jest składane. Podłoga kokpitu jest odejmowana, poniżej znajduje się duży schowek. Szerokie, antypoślizgowe półpokłady pozwalają na bezpieczną dostęp do dziobu wzdłuż starannie zaprojektowanych sztorm relingów i stójkach z nierdzewnej stali .

Takielunek jest ułamkowy 8/10 z krótkim fokiem. Na silniku jacht osiąga około osiem węzłów. Przy umiarkowanych wiatrach i porywach dobrze przyspiesza, jest łatwy w sterowaniu, jest bardziej cruiser niż racer. Przy silniejszych wiatrach jacht również dobrze żegluje I można się w czuć w nim bezpiecznie. Na bajdwindzie płynie wtedy około 8,5 węzła, ale potrafi przyśpieszyć do 12 w. Na wszystkich kursach jest łatwy i prosty do sterowania. Nie bardzo wiadomo dlaczego jednak nie ma wskaźnika paliwa i wody.

D/LWL 180
Długość całkowita (m) 12.86
Długość na linii wodnej (m) 11.15
Ilość koi 8
Ilość kabin 3
Łazienki 2
Powierzchnia ożaglowania (mkw) 81.002
S/D 19.09
Silnik (KM) 55
Szerokość (m) 3.99
Wyporność (kg) 8960
Zanurzenie (m) 2
Zbiornik paliwa (l) 200
Zbiornik wody (l) 500