Kilka sezonów temu, Beneteau strzelił w dziesiątkę prezentując na rynku jachtów racer / cruiser elegancki i imponujący First 50. First 45 powstał jako próba połączenia regatowych osiągnięć First 36.7 oraz wyglądu super jachtu jakim był First 50. Zadanie okazało się wykonalne, a jego owocem jest First 45.
Podobnie jak w First 50, dziób First 45.jest ostry, rufa szeroka, kadłub z niewielkimi załamaniami, aby powiększyć długość linii wodnej – wszystko to są czynniki zwiekszajace prędkość. Kadłub nieznacznie się przechyla, po czym przyśpiesza przy każdym podmuchu. Jacht jest przeznaczony dla turystów, których cieszą osiągi i regatowców, którzy marzą o trofeach. Obu celom pomagają otwarta rufa, wpuszczane w kadłub luki, szoty i fały poprowadzone poniżej powierzchni nadbudówki, obszerny kokpit do swobodnego trymowania i belka z wózkiem szotów w pobliżu sternika.
Podążając za aktualnym trendem, który celem jest aby, uczynić duże jachty przyjazne dla małych załóg, turystyczna wersja 45 posiada duży, listwowany grot i fok bez pokrycia. Pojedyncza osoba na wachcie może więc bez problemu zrobić zwrot na wiatr i wybrać foka lub wykonać zwrot przez rufę dzięki blisko zamocowanym szotom grota na wózku. Fały prowadzą do kabestanów na górze kabiny. Podczas regat długi i szeroki kokpit o wysokich, bezpiecznych zrębnicach ma dużo miejsca dla regatowej załogi na jachcie, która zajęta jest obsługą genui i spinakera.
Jacht jest oferowany w dwóch wersjach kilów: 2,4 m do żeglugi turystycznej i 2,7 m z bulbkilem do regat. Zrównoważony ster jest czuły na najlżejsze dotkniecie. Poniżej, również wnętrze jest dobrze rozplanowane. Oferuje bogato wyposażony kambuz, szafkę na sztormiaki dla schodzącej wachty i wygodne stanowisko nawigatora. Wykładzina z jasnego dębu kontrastuje gustownie z ciemną, skórzaną tapicerką w mesie i kabinach. Podwójne kabiny rufowe posiadają wiszące szafki, których konstrukcja została zapożyczona od First 50.