Katamarany projektu Berret Racoupeau są solidnie zbudowane, ale ich konstrukcja jest tak pomyślana, aby zaoszczędzić maksymalnie ciężar katamaranu przy zachowaniu jego sztywności. Konstrukcja kadłubów jest przekładkowa, maszt i bom aluminiowe, wspornik z dziobu umożliwia postawienie spinakera.
Minęły dni kiedy sternik siedział sam i w niewygodnej pozycji z dala od załogi. Helia 44 posiada dużą ławkę sternika, tak, że sternikowi mogą towarzyszyć inne osoby przy sterowaniu. Jest to jakby kokpit na „świeżym powietrzu”. Kabestany do obsługi fałów i szotów znajdują się z prawej burty poza zasięgiem ręki sternika. Plus rozwiązania jest taki, że jest z kolei dużo miejsca do działań przy kabestanach. Za ławką sternika znajdują się panele słoneczne.
Kokpit jest duży i wygodny, a w trosce o dobry samopoczucie załogi w kokpicie ulokowana jest zewnętrzna lodówka, aby niedaleko było do chłodnych drinków. Za stołem i siedzeniami na rufie kokpitu znajduje się przejście z jednego kadłuba na drugi bez przeszkadzania załodze przy stole w kokpicie. Służy ono także do opuszczania i podnoszenia pontonu .
Mesa i kambuz są obszerne, dobrze oświetlone. Podobnie ma się rzecz z kabinami, dzięki dużej ilości luków i okien. W szczególności rufowe kabiny są pełne światła. Każda kabina ma swój prysznic.
Przy wietrze 16 – 19 w katamaran w półwietrze łatwo osiąga 9 – 10 w. Nie ma kołysania, przechylania, bryzgów na pokładzie. Nie ma także problemów przy zwrotach na wiatr. Katamaran jest wystarczająco czuły na sterze i można na nim ostrzyć w podmuchach jak na jachcie.
Pod silnikiem Helia 44 kręci gładko piruety w miejscu, nawet przy sporym wietrze. Przy 2000 obrotach prędkość katamaranu wynosi 7- 8 w.
Katamarany
Helia 44
Kategoria:
Katamarany
Dodany przez: Super User
Długość (m) | 13.30 |
Ilość koi | 8 |
Ilość kabin | 4 |
Łazienki | 4 |
Powierzchnia ożaglowania (mkw) | 1052 |
Silnik (KM) | 2x40 |
Szerokość (m) | 7.4 |
Zanurzenie (m) | 1.15 |
Zbiornik paliwa (l) | 470 |
Zbiornik wody (l) | 2 x 375 |