Jacht: Bavaria 32C
trasa: Duvnas-Karlsund (mariny) - Duvnas-Karlsund
termin: 10.08.07 - 17.08.2013

Trasa:

1 dzień: Duvnas-Karlsund ( mariny),

2 dzień: Karlsund- Norvikken na wyspie Runmaro, postój na boi,

3 dzień: Norvikken- Furusund (marina),

4 dzień: Furusund- archpelag Kalskar (postój "na gwoździu"),

5 dzień: Kalskar- Bullando(marina), 6 dzień: Bullando- Saltsjobaden( marina, tankowanie jachtu), 7 dzień: powrót do Duvnas.

Rejs bardzo udany. Dopisała pogoda, nawet nie wyjęliśmy sztormiaków a wiało dobrze powyżej 4.
Akwen jest trudny nawigacyjnie, o ile szkiery wewnętrzne maja oznaczone bojami tory, to w szkierach zewnętrznych tych oznaczeń praktycznie nie ma a GPS czasem "głupieje". Konieczne są mapy z serii Batsportkort na część środkową, północną i południową archipelagu.
W szkiery zewnętrzne lepiej zaopatrzyć się w mapy obejmujące poszczególne grupy wysp i trzeba tam bardzo uważać, ale warto się potrudzić, bo naprawdę jest przepięknie, trochę jak w ogrodzie botanicznym z górska roślinnością i widokiem na morze.

Pływając w szkierach warto zwracać uwagę gdzie można uzupełnić słodką wodę, bo nie na wszystkich wyspach, a nawet nie we wszystkich marinach jest to możliwe.
Jacht był dobrze przygotowany i poza niewielkim przeciekiem ze zbiornika na nieczystości, sprawował się dobrze. Odbiór i przekazanie jachtu bez problemów. W Sailmarinie nie ma pryszniców tylko toalety więc trzeba korzystać z jachtowej łazienki. Samochód można zostawić na terenie mariny. Tankowanie paliwa do jachtu w Saltsjobaden (Królewski Jacht Klub), około godziny na silniku przez wąska cieśninę.

Dobre mapy i przewodniki można kupić w księgarni w Nynashamn. Szczególnie godna polecenia jest książka pt. Arholma-Landsort and Gotland. wydanie angielskie, opis większości wysp, miejsc postoju, marin, atrakcji turystycznych, historycznych i kulinarnych.

Bardzo dziękujemy za nieocenioną pomoc w czarterze jachtu - po raz kolejny wszystko się udało.

Serdecznie pozdrawiamy
Grażyna i Andrzej Pawelec,
Anna i Jerzy Duda