Projektanci Marc Van Peteghem i Vincent Lauriot Prevost zastosowali w Lagoon 500 najnowsze osiągnięcia architektury morskiej i jego prędkość, dzielność morska i właściwości żeglugowe są bardzo dobre. Zadanie, aby stworzyć katamaran do otwartej żeglugi i czuć się w nim jak w eleganckim domu żeglującym jednak z dwucyfrową prędkością, zostało wykonane pomyślnie.
Lagoon 500, pełen małych ulepszeń, jest przyjazny dla użytkownika. 75KM silniki, bardzo dobrze izolowane akustycznie, pozwalają na spokojne 9 w. Katamaran jest szybki nawet przy słabych wiatrach, co jest czasem słabością wielu katamaranów. Lagoon 500 przy 10 w. prawdziwego wiatru żegluje bajdwindem 6-7 w. Poniżej linii wodnej kadłub jest wykonany z pełnego laminatu, powyżej ma konstrukcje przekładkową. Nowoczesne materiały np. osie sterów wykonane są z włókna węglowego. Katamaran jest duży, ale dzięki przemyślanym rozwiązaniom prowadzenia lin obsługa jest łatwa Luki są wpuszczane w pokład, takielunek ułamkowy, katamaran ma płaską genuę i driftera na słabe wiatry.
Większość katamaranów Lagoon 500 posiada urządzenie do odsalania wody i opcjonalnie generator. Elegancki kokpit wygląda jak przedłużenie salonu. Stanowisko sternika z dużym fotelem i znakomitej widzialności jest w środku kokpitu, posiadającym stół z teaku i obszerne bakisty. Salon wywiera wrażenie przestrzeni i jasności, a ilość miejsca w kambuzie pozwala na zgromadzenie zapasów na przekroczenie Atlantyku. Stanowisko skippera jest z prawdziwego zdarzenia.